America Indochina Management Vietnam

Home > Tin tuyển dụng

Sales Executive - Nhân viên kinh doanh

Địa chỉ: 123 Lê Lợi, phường Bến Nghé, Quận 1, TPHCM
3
Quản trị kinh doanh
29/02/2020
Toàn thời gian
10-20
http://www.aimup.com/
0923******
ntt***ng@gmail.com
Nữ
Đại học

 What do you need?

-          Degree in Business Administration, Marketing, Construction or other related majors.  

-          Open for fresh graduates or having experience in the similar position is a plus

-          Good communication, presentation skills in both English and Vietnamese

-          Confident, driven and result-oriented

-          Hardworking, willing to learn and love challenges


What do we offer?

-       An open English working environtment with on job training & promotion opportunities

-       Competitive salary with other allowances (parking fee, phone fee)

-       Social Insurance is covered during probation period.

-       12 holidays a year. 


Position Sumary:                      

A Sales Executive is responsible for expanding market share, increasing sales volume by servicing existing customers and seeking more potential customers. Coordinate with cross-functional divisions and suppliers to ensure delivery products smoothly & on schedule. This includes monitoring, reporting about customers, competitors, market activities as well as managing sales enquiries, sales quotation and receivables.  

What do you do?


1.      Manage customers, suppliers & partners relationship

a.    Seeking new customers monthly including designers, architect and construction companies indicated place and timing with the objective to achieve the sales target

b.   Identify key clients’ status and suppliers’ complaints, and bottlenecks.

c.    Proactive provide solutions to improve more excellent performance.

2.      Follow up and develop the sales process including sales quotation and receivables independently or under guideline from PM.

a.       Prospecting, costing, negotiating and drafting sales contracts. Identify the key issues needing resolution and define the underlying problems

b.      Ensure the follow-up and update on every single quote-out to clients with clear execution plan.

c.       Cooperate strongly with cross-functional divisions to achieve significant objectives, especially with Accountant and Logistic Divisions to ensure collect receivables as well as deliver products accurately and timely.

3.      Report

a.       Report completely on time (based on on-site date for materials) with minimal issues relate to quality and schedule.

b.      Report the status of on-going and potential projects to Salesperson in charge, PM.

4.      Assist other activities related to technical issues under instructions of PM.





America Indochina Management Ltd. (AIM) was established in 1994. Since its establishment, AIM has emerged as one of the leading sales and distribution companies in Indochina. Mark Gillin - a founder, Chairman, and Managing Director spearheaded several of the company's key strategic initiatives including launching a building materials business in 1994; diversifying into industrial consumables in 1998, thus reducing the company's exposure to the Asian Crisis of 1997; entering the hotel supply business in Siem Reap, Cambodia in 1998, now one of the world's fastest growing tourist destinations; and the merger with Protech, which has enabled the Company's Building Products business to achieve successive years of growth in excess of 100%. America Indochina Management Ltd.


Over several years AIM has established a platform for successfully managing the supply chain for a number of companies and industries that need to source internationally or locally. AIM competencies include costing, logistics, negotiating and collaborating with both suppliers and customers.


Today, AIM has a consistent track record of success in a number of different industries based on their understanding of the regional business trends and opportunities, the ability to execute initiatives and a continuously growing network in different business sectors. AIM has achieved market leadership in a number of sectors including


(AIM) được thành lập vào năm 1994. Kể từ khi thành lập, AIM đã nổi lên như một trong những công ty bán hàng và phân phối hàng đầu tại Đông Dương. Mark Gillin – nhà sáng lập, Chủ tịch và Giám đốc điều hành đã dẫn đầu một số sáng kiến chiến lược quan trọng của công ty, bao gồm khởi động một doanh nghiệp vật liệu xây dựng vào năm 1994; đa dạng hóa thành hàng tiêu dùng công nghiệp vào năm 1998, do đó công ty giảm được sự ảnh hưởng của khủng hoảng châu Á năm 1997; gia nhập thị trường cung ứng khách sạn tại Siem Reap, Campuchia năm 1998, hiện là một trong những điểm du lịch phát triển nhanh nhất thế giới; và việc sáp nhập với Protech, đã cho phép Sản phẩm Xây dựng của Công ty đạt được những năm thành công liên tiếp với tăng trưởng vượt quá 100%.


Trong nhiều năm, AIM đã thiết lập một nền tảng để quản lý thành công chuỗi cung ứng cho nhiều công ty và ngành công nghiệp cần nguồn hàng quốc tế hoặc địa phương. Năng lực AIM bao gồm chi phí, hậu cần, đàm phán và hợp tác với cả nhà cung cấp và khách hàng.


Ngày nay, AIM có thành tích nhất định về sự thành công trong một số ngành công nghiệp khác nhau dựa trên sự hiểu biết về xu hướng và cơ hội kinh doanh khu vực, khả năng thực hiện các sáng kiến và

mạng lưới phát triển liên tục trong các lĩnh vực kinh doanh khác nhau. AIM đã đạt được vị trí dẫn đầu thị trường trong một số lĩnh vực bao gồm:

 Building materials / Vật liệu xây dựng

 Industrial chemicals / Hóa chất công nghiệp

 Specialty Furniture / Nội thất đặc biệt

 Consumer Goods / Hàng tiêu dùng